1. Organizacja pracy na lekcjach języka polskiego w klasie 5.

1. Przywitanie. Przedstawienie się
(kim jestem, spotykamy się codziennie – 5 godzin lekcyjnych
2. Sprawdzenie listy obecności.
3. Zaprezentowanie podręczników do języka polskiego ( nowy podręcznik, nowy program)
4. Informacja o prowadzeniu zeszytów ( 60-kartkowy w jedną linie)
Notatka:
            Jak dbać o zeszyt:
·       podpisz zeszyt,
·       pisz ładnie i czytelnie,
·       pamiętaj o dacie i numerze lekcji,
·       podkreślaj tematy i definicje (możesz je pisać np. na zielono),
·       rób odstępy między tematem i notatkami,
·       nie skreślaj, nie zamazuj, nie używaj korektora,
·       uzupełniaj braki wynikające z nieobecności

3. Zapis tematu: Lekcja organizacyjna.
4. Podanie lektur. Notatka:
LEKTURY:
·       Ferenc Molnar „Chłopcy z Placu Broni”
·       Bolesław Prus „Katarynka”
·       Henryk Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”
·       Frances Hodgson „Tajemniczy ogród”

Omawianie lektury zaczynamy od sprawdzianu z treści!


5. Wymagania:
Oceny za:
ü Zeszyt
ü Prace domowe……
ü Prace na lekcji ……(zachowanie!)
ü Czytanie
ü Recytacje
ü Aktywność, np. udział w konkursach
ü Wypowiedzi ustne
ü Kartkówki, sprawdziany, prace klasowe, dyktanda, wyrazówki – najważniejsze! ……(zaliczamy nieobecności)

ZACHOWANIE NA LEKCJACH:
§  Jeśli chcemy coś powiedzieć, podnosimy rękę
§  Nie rozmawiamy, nie wygłupiamy się
§  Nie jemy, nie pijemy, nie żujemy gumy do żucia!
§  Nie wiercimy się, nie kłócimy się
§  Nie spóźniamy się na lekcje
§  Jesteśmy uprzejmi: dzień dobry, do widzenia, przepraszam, dziękuję
§  Dyżurni: tablica!
§  Nie biegamy na przerwach, jesteśmy grzeczni
§  Nie wychodzimy na lekcji do łazienki


Ćwiczenie:
Ø Skojarzenia z wyrazem: UŚMIECH: szczęście, miłość, radość, przyjemność, nagroda, dobro, bezpieczeństwo, sukces….
Ø Napisz, co sądzisz o podręcznikach do języka polskiego. Co Cię zaciekawiło? Co Ci się spodobało? (kilka zdań)

6. Praca domowa: wykonać wizytówkę na ławkę ze swoim imieniem i nazwiskiem (do końca tygodnia)

Inne:
ü Rozdać podręczniki
ü Szatnia, zmiana obuwia
ü Plan lekcji
ü Zachowanie na lekcjach i na przerwach
ü Obowiązki dyżurnych (tablica)
ü Nauczyciele poszczególnych przedmiotów
ü Pytania dzieci





Komentarze