1. Organizacja pracy na lekcjach języka polskiego w klasie 5.

1. Przywitanie.
Przedstawienie się
(kim jestem,
spotykamy się codziennie – 5 godzin lekcyjnych
2.
Sprawdzenie listy obecności.
3. Zaprezentowanie
podręczników do języka polskiego ( nowy podręcznik, nowy program)
4. Informacja
o prowadzeniu zeszytów ( 60-kartkowy w jedną linie)
Notatka:
Jak
dbać o zeszyt:
· podpisz zeszyt,
· pisz ładnie i czytelnie,
· pamiętaj o dacie i numerze lekcji,
· podkreślaj tematy i definicje (możesz je pisać np. na zielono),
· rób odstępy między tematem i notatkami,
· nie skreślaj, nie zamazuj, nie używaj korektora,
· uzupełniaj braki wynikające z nieobecności
3. Zapis
tematu: Lekcja organizacyjna.
4. Podanie
lektur. Notatka:
LEKTURY:
· Ferenc Molnar „Chłopcy z Placu Broni”
· Bolesław Prus „Katarynka”
· Henryk Sienkiewicz „W pustyni i w
puszczy”
· Frances Hodgson „Tajemniczy ogród”
Omawianie lektury zaczynamy od
sprawdzianu z treści!
5.
Wymagania:
Oceny za:
ü Zeszyt
ü Prace domowe……
ü Prace na lekcji ……(zachowanie!)
ü Czytanie
ü Recytacje
ü Aktywność, np. udział w konkursach
ü Wypowiedzi ustne
ü Kartkówki, sprawdziany, prace
klasowe, dyktanda, wyrazówki – najważniejsze! ……(zaliczamy nieobecności)
ZACHOWANIE NA LEKCJACH:
§ Jeśli chcemy coś powiedzieć,
podnosimy rękę
§ Nie rozmawiamy, nie wygłupiamy się
§ Nie jemy, nie pijemy, nie żujemy gumy
do żucia!
§ Nie wiercimy się, nie kłócimy się
§ Nie spóźniamy się na lekcje
§ Jesteśmy uprzejmi: dzień dobry, do widzenia, przepraszam,
dziękuję
§ Dyżurni: tablica!
§ Nie biegamy na przerwach, jesteśmy
grzeczni
§ Nie wychodzimy na lekcji do łazienki
Ćwiczenie:
Ø Skojarzenia z wyrazem: UŚMIECH:
szczęście, miłość, radość, przyjemność, nagroda, dobro, bezpieczeństwo,
sukces….
Ø Napisz, co sądzisz o podręcznikach do
języka polskiego. Co Cię zaciekawiło? Co Ci się spodobało? (kilka zdań)
6. Praca domowa: wykonać wizytówkę na
ławkę ze swoim imieniem i nazwiskiem (do końca tygodnia)
Inne:
ü Rozdać podręczniki
ü Szatnia, zmiana obuwia
ü Plan lekcji
ü Zachowanie na lekcjach i na przerwach
ü Obowiązki dyżurnych (tablica)
ü Nauczyciele poszczególnych
przedmiotów
ü Pytania dzieci
Komentarze
Prześlij komentarz